Z okazji zbliżającego się Dnia Ojca Kaspersky Lab pokazuje, w jaki sposób ojcowie chronią swoje dzieci, przy czym działania i troska, jaką otaczają swoje pociechy, przejawia się nie tylko w realnym świecie, ale również tym wirtualnym. Okazuje się, że współcześni ojcowie zwracają dużą uwagę na to, co przytrafia się ich dzieciom w Sieci, i robią, co w ich mocy, aby znaleźć odpowiednią równowagę między ochroną a wzbudzaniem wśród dzieci zainteresowania internetem i nowoczesnymi gadżetami.
Z badania przeprowadzonego specjalnie dla Kaspersky Lab wynika, że ogromna większość ojców czuje obecnie odpowiedzialność zarówno za utrzymanie finansowe swojej rodziny, jak i jej cyberbezpieczeństwo. Zwykle to ojciec instaluje rozwiązania bezpieczeństwa na wszystkich urządzeniach cyfrowych w domu - 86% badanych zaznaczyło, że chroni komputery PC, 77% zwraca uwagę na bezpieczeństwo smartfonów, natomiast 63% wykorzystuje oprogramowanie antywirusowe na tabletach.
Być może z tego powodu ojcowie są bardziej skłonni (w porównaniu z matkami) pozwolić swoim dzieciom korzystać z różnych gadżetów już w bardzo młodym wieku. W ciągu pierwszego roku życia dziecka liczba ojców, którzy dają swoim dzieciom smartfona lub tablet, jest co najmniej dwukrotnie wyższa niż liczba matek, które tak postępują. Co więcej, ojcowie uważają, że internet to świetna rzecz dla nich i ich dzieci - z tym stwierdzeniem zgodziło się dwie trzecie ojców, którzy wzięli udział w badaniu. Ponadto, w przeciwieństwie do matek, ojcowie uważają, że internet ma dobry wpływ na ich dzieci - na ich stan fizyczny i umysłowy, wyniki w szkole, przyszłą karierę zawodową i życie w ogóle. Na przykład 45% ojców uważa, że dzięki internetowi ich dzieci czują się swobodniej w kontaktach z kolegami, a ponad połowa (29%) przypuszcza, że sieć pomaga ich dzieciom być bardziej zorganizowanym.
Jeśli chodzi o kupowanie gadżetów dla dzieci, ojcowie częściej robią to po to, aby ich pociechy nie odstawały od innych - z tego powodu połowa ojców wyposaża swoje dziecko w komputer lub laptop. Ponadto ojcowie są przekonani, że w dzisiejszych czasach dzieci powinny bezsprzecznie potrafić obsługiwać urządzenia cyfrowe, a ponad jedna trzecia (36%) kupiła z tego powodu tablet swojemu synowi lub córce.
"Niezależnie od istniejących między nimi różnic bez wątpienia zarówno ojcowie, jak i matki chcą chronić swoje dzieci przed wszelkimi zagrożeniami realnymi i wirtualnymi. Naturalnie obawiają się, że nie podołają temu zadaniu, że zbyt wiele gadżetów będzie miało negatywny wpływ na ich ukochane dziecko, że internet może nie być taki wspaniały. Nadal jednak chcą nauczyć dzieci, jak bezpiecznie surfować po internecie, jak korzystać z nowoczesnych technologii. Cieszymy się, dowiadując się, że rodzice rzeczywiście sięgają po rozwiązania bezpieczeństwa, dbając o ich instalację i aktualizację. Wiedząc o tym, dzieci z pewnością mogą podziękować swoim rodzicom" - powiedział David Emm, główny badacz bezpieczeństwa, Kaspersky Lab.
Z okazji Dnia Ojca firma Kaspersky Lab przygotowała specjalny film: https://youtu.be/ysXz7eh4L2I.
Źródło informacji: firma Kaspersky Lab