Internet, HI-Tech

W miniony weekend użytkownicy serwisu społecznościowego Facebook z Polski i innych krajów byli narażeni na atak phishingowy, w ramach którego dochodziło do infekcji komputerów po otrzymaniu fałszywego powiadomienia o wspomnieniu potencjalnej ofiary przez jej znajomego. Eksperci z Kaspersky Lab przeanalizowali geografię oraz techniczną stronę ataku i przygotowali porady, które pozwolą użytkownikom uniknąć podobnych zagrożeń w przyszłości.
Strzegąc swojej prywatności, wrażliwi na tym punkcie użytkownicy wykorzystują wiele metod, aby ochronić swoje dane osobiste przed wścibskimi osobami w świecie online, łącznie z ukrywaniem swoich komputerów. Jednak badania Kaspersky Lab wskazują, że wciąż niewielu użytkowników jest świadomych ryzyka płynącego z internetu. Z kolei osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę, stosują niewłaściwe metody, aby zachować bezpieczeństwo online.
Nawet jeśli użytkownicy nie mają nic do ukrycia, myśl, że ogromne ilości informacji na ich temat mogą być przechowywane, sprzedawane osobom trzecim, a nawet ujawniane szerszej społeczności internetowej – która może mieć nieczyste intencje – jest niepokojąca. Większości użytkowników (79%) nie podoba się fakt, że są śledzeni, a mimo to 41% nie robi nic, aby się przed tym uchronić. Aż jedna na dziesięć osób (9%) nie była nawet świadoma tego, że jest obiektem śledzenia online – wynika z quizu Kaspersky Lab pt. „Czy jesteś cyber-łebski?”
Kaspersky Lab rozszerza swoją ofertę dla przedsiębiorstw, wprowadzając na rynek Kaspersky Security Intelligence Services – zróżnicowany zestaw usług, którego celem jest przyspieszenie wymiany wiedzy dotyczącej cyberbezpieczeństwa i przekształcenie jej w ochronę dla klientów. Przeznaczone głównie dla centrów operacji bezpieczeństwa, personelu dużych firm i dostawców usług, rozwiązanie Kaspersky Security Intelligence Services obejmuje źródła danych o zagrożeniach, raportowanie z użyciem eksperckiej wiedzy, działania zwiększające świadomość dotyczącą bezpieczeństwa i szkolenia dla profesjonalistów, specjalistyczne usługi takie jak testy penetracyjne oraz ocenę bezpieczeństwa aplikacji.
Z okazji zbliżającego się Dnia Ojca Kaspersky Lab pokazuje, w jaki sposób ojcowie chronią swoje dzieci, przy czym działania i troska, jaką otaczają swoje pociechy, przejawia się nie tylko w realnym świecie, ale również tym wirtualnym. Okazuje się, że współcześni ojcowie zwracają dużą uwagę na to, co przytrafia się ich dzieciom w Sieci, i robią, co w ich mocy, aby znaleźć odpowiednią równowagę między ochroną a wzbudzaniem wśród dzieci zainteresowania internetem i nowoczesnymi gadżetami.
Wyniki quizu Kaspersky Lab pt. „Czy jesteś cyber-łebski?” wskazują, że 41% konsumentów nie jest zadowolonych z tego, że strony internetowe śledzą ich lokalizację i aktywność online, ale nie robi nic w tej sprawie. Quiz ujawnił także niepokojący brak świadomości wśród konsumentów odnośnie sposobu ochrony swojej prywatności online.
Rosyjskojęzyczne ugrupowanie Skimer zmusza bankomaty, aby pomagały w kradzieży pieniędzy użytkowników. Wykryty w 2009 r., Skimer był pierwszym szkodliwym programem, który atakował bankomaty. Siedem lat później cyberprzestępcy ponownie wykorzystują tego szkodnika – jednak zarówno oszuści, jak i program ewoluowali od tego czasu i stanowią jeszcze bardziej zaawansowane zagrożenie dla banków oraz ich klientów na całym świecie. Eksperci z Kaspersky Lab przeanalizowali sposób działania grupy cyberprzestępców.
Największe zawody w piłce nożnej, takie jak puchar świata czy mistrzostwa Europy, tradycyjnie prowokują dużą aktywność spamerów i oszustów online. Eksperci z Kaspersky Lab zidentyfikowali już pierwsze szkodliwe wiadomości e-mail związane z zawodami Euro 2016, które odbędą się tego lata we Francji.
System Android to obok Windowsa najpopularniejszy system operacyjny urządzeń mobilnych. W czasach kiedy z internetu korzystamy nie okazjonalnie a permanentnie, tak do pracy, jak i nauki, rozrywki ważnym elementem rozwoju rynku oprogramowania są aplikacje mobilne z przeznaczeniem na Androida. Wiele z aplikacji kompatybilnych jest zarówno z IOS jak i Androidem, jednak przeważają na rynku aplikacje współpracujące z Androidem.
Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab ludzie nadal nierozważnie udostępniają prywatne informacje przez internet w ryzykownych sytuacjach. 28% osób publikuje poufne dane przez przypadek, podczas gdy 16% celowo ujawnia sekrety dotyczące własnej osoby — mimo że ceną takiego działania może być zniszczenie związku lub kariery.
Robiąc zakupy przez internet, cenimy sobie wygodę i oczekujemy atrakcyjnych cen. Jeśli sprzedawca ma dużo pozytywnych komentarzy nie zastanawiamy się zbyt długo nad decyzją. Kupiliśmy, zapłaciliśmy, towar przyszedł. Okazuje się jednak, że to nie koniec…
Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że relacje Europejczyków z ich urządzeniami mobilnymi są w wielu przypadkach bliższe niż z najlepszymi przyjaciółmi. 30% użytkowników zabiera swoje smartfony i tablety nawet do łazienki, a 23% przechowuje na nich największe tajemnice.
W zeszłym tygodniu, badacze z firmy Palo Alto Networks wykazali, że ransomware KeRanger po raz pierwszy został zwrócony przeciwko użytkownikom komputerów Mac, co potwierdziło prognozy Bitdefender.
Pracownicy firmy Seagate zajmującej się przechowywaniem danych muszą zmierzyć się z problemem wycieku danych. Jak ujawniła firma atak phishingowy doprowadził do kradzieży informacji osobistych i podatkowych.
Dla ponad połowy (57%) kobiet z Europy zdjęcia i filmy przechowywane na smartfonach mają większą wartość niż cokolwiek innego na tych urządzeniach, włączając w to sam sprzęt (54%), podczas gdy dla mężczyzn odsetek ten wynosi 42% — tak wynika z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International. Jednak chociaż ponad jedna czwarta kobiet martwi się o bezpieczeństwo online takich zdjęć, wiele spośród nich nadal nie stosuje podstawowych środków bezpieczeństwa.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności