Segregowanie odpadów – odruch naturalny
Po raz czwarty Fundacja PlasticsEurope Polska przypomina w akcji informacyjnej skierowanej do ogółu społeczeństwa o konieczności właściwego postępowania z odpadami z tworzyw sztucznych.
W kilkunastu miastach Polski na 300 nośnikach typu citylight, udostępnionych przez partnera kampanii, firmę Clear Channel Poland, prezentowany będzie plakat, na którym postać dziewczynki niosącej posegregowane plastiki w połączeniu z hasłem „Segregowanie odpadów – odruch naturalny” symbolizować ma główne przesłanie kampanii mówiące o tym, że każdy z nas powinien zadbać o to, by tak wartościowe surowce jak odpady z tworzyw sztucznych nie trafiały na wysypisko.
Akcja, prowadzona od kilku lat, zwraca uwagę na ważny problem jakim jest nieefektywna gospodarka odpadami w naszym kraju, gdzie ciągle ogromna większość odpadów unieszkodliwianych jest przez składowanie. Ograniczenie składowania wartościowych surowców, jak odpady z tworzyw sztucznych to kierunek, od którego nie ma odwrotu.
Selektywna zbiórka odpadów to pierwszy krok prowadzący do zmniejszania ilości składowanych odpadów. W ten sposób wg danych GUS odzyskuje się w Polsce jedynie 7% odpadów z tworzyw sztucznych pochodzących z odpadów komunalnych.
Z kolei ze wstępnych danych PlasticsEurope za rok 2010 , dotyczących gospodarki odpadami z tworzyw sztucznych wynika, że w Polsce około 20% tych odpadów poddawanych jest recyklingowi i od kilku lat obserwuje się systematyczny wzrost w tej dziedzinie. Kolejne 8% to ilość odpadów poddanych odzyskowi energii poprzez wykorzystanie we wtórnych paliwach stałych. Ponad 70% odpadów z tworzyw sztucznych trafia na wysypisko.
ostatnia zmiana: 2011-08-04