Internet, HI-Tech

Wizja przyszłości – jesteśmy w pracy, a na nasz telefon przychodzi lista zakupów sporządzona przez… lodówkę. Przez chwilę zastanawiamy się, czy na pewno zamknęliśmy drzwi i wyłączyliśmy światło w łazience.
Eksperci z Kaspersky Lab wykryli lukę w technologii Silverlight wykorzystywanej do wyświetlania treści multimedialnych na stronach WWW. Błąd ten umożliwia atakującemu uzyskanie pełnego dostępu do podatnego komputera i wykonanie szkodliwego kodu w celu kradzieży poufnych informacji oraz przeprowadzenia innych niebezpiecznych działań. Opisywana luka (CVE-2016-0034) została załatana wraz z najnowszą aktualizacją opublikowaną przez Microsoft 12 stycznia 2016 r. Odkrycie było wynikiem dochodzenia, które rozpoczęło się ponad pięć miesięcy temu od artykułu opublikowanego przez Ars Technica.
Według Kaspersky Lab w 2015 r. cyberprzestępcze zapotrzebowanie na szkodliwe programy osiągnęło poziom nasycenia – średnia liczba nowych szkodliwych plików wykrywanych codziennie przez ekspertów firmy spadła o 15 000 – z 325 000 w 2014 r. do 310 000. Spadek ten może oznaczać, że cyberprzestępcy zaczęli szukać oszczędności, stosując metody, które nie wymagają dużego zaangażowania technicznego.
Trwająca w Syrii wojna spowodowała wzrost liczby oszukańczych wiadomości e-mail wymierzonych w społeczność międzynarodową w ostatnich miesiącach – tak wynika z analizy trendów w spamie i phishingu przeprowadzonej przez Kaspersky Lab. Na skutek szerokiego nagłośnienia wojny w mediach wzrosło ogólnoświatowe zainteresowanie losem syryjskich obywateli, co skłoniło cyberoszustów do żerowania na życzliwości osób chcących pomóc tym, którzy ucierpieli na skutek wydarzeń na Bliskim Wschodzie.
Z quizu przeprowadzonego przez Kaspersky Lab na całym świecie wynika, że niemal jedna trzecia (30%) użytkowników portali społecznościowych udostępnia swoje posty, zaznacza miejsca, w których aktualnie przebywa, oraz dzieli się innymi prywatnymi informacjami ze wszystkimi, którzy są online – nie tylko ze swoimi znajomymi. Osoby, które nie mają świadomości, kto może uzyskiwać dostęp do ich treści, pozostawiają szeroko otwarte drzwi dla cyberprzestępców.
Więcej niż jeden na 4 ankietowanych twierdzi, że opuszczając firmę zabrał ze sobą istotne dane.
Stojąc przed wyborem zawodu i branży w której chcielibyśmy się rozwijać i pracować warto uwzględnić trendy na rynku, jak np. podaje Forbes.com. Nie bez znaczenia są analizy speców od rynku pracy jak i doradztwo zawodowe. Jeśli nie czujesz się pewnie w żadnej branży, nie wiesz co ze sobą zrobić po liceum, wydaje Ci się, ze nie masz żadnych szczególnych zdolności warto udać się na test kompetencji zawodowych. Nie musisz być umysłem ścisłym by mieć doskonałe pomysły.
Obecnie, gdy znaczna część życia dziecka przebiega na nienadzorowanej aktywności online, rodzice muszą znaleźć dodatkowe metody ochrony i edukacji. Nowe wieloplatformowe rozwiązanie Kaspersky Safe Kids – dostępne dla systemów Windows, OS X, Android oraz iOS – pomoże rodzicom dowiedzieć się więcej na temat ich dzieci oraz opiekować się nimi nie tylko w realnym życiu, ale również w świecie wirtualnym.
Marketing internetowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego nie śledząc aktualnych trendów, łatwo wypaść z gry. Kto nie dostosował swojej strony internetowej do urządzeń mobilnych lub nie wykorzystywał dotychczas kanałów video do kontaktu z potencjalnymi klientami, czym prędzej powinien nadrobić zaległości.
Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że 33% organizacji świadczących usługi finansowe nie oferuje klientom bezpiecznego kanału dla wszystkich płatności online, mimo że 62% firm z tej branży zauważyło znaczny wzrost liczby klientów dokonujących elektronicznych transakcji finansowych, a 50% uważa, że zwiększa się ilość oszustw finansowych online.
Najnowsze badanie „State of Information Security Survey” firmy konsultingowej PcW rzuca nowe światło na to, co robią organizacje, by uchronić swoje zasoby danych przed atakami hakerów i innymi tego typu incydentami.
Powiadomienia o przesyłce mogą zepsuć świąteczny nastrój, ponieważ cyberprzestępcy wykorzystują okres gorączki zakupowej, aby wysyłać wiadomości phishingowe podszywające się pod e-maile od znanych firm kurierskich. Eksperci z Kaspersky Lab zidentyfikowali aktywne ataki na klientów takich firm jak DHL i FedEx.
Niemal połowa (42%) europejskich użytkowników internetu przyznaje się do ujawnienia swojego hasła lub pozostawienia go w miejscu, w którym mogli je zobaczyć inni ludzie – tak wynika z badań* przeprowadzonych niedawno przez Kaspersky Lab. Takie postępowanie świadczy najczęściej o braku świadomości w zakresie bezpieczeństwa i może stanowić poważne zagrożenie dla danych i prywatności użytkowników.
Około jedna na cztery firmy z branży IT, telekomunikacyjnej i finansowej doświadczyła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ataku DDoS, mającego na celu m.in. zatrzymanie funkcjonowania usług online. Tak wynika z badania przeprowadzonego w 2015 r. przez Kaspersky Lab oraz B2B International.
Pierwszy dysk twardy był koszmarnie powolny, ważył tonę i miał 5 MB pojemności. Dziś w jego ogromnej obudowie, można by zmieścić tysiące współczesnych napędów HDD lub SSD.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności